miercuri, 6 iunie 2012

Gandul zilei



- Tati, întrebă copilul de 5 ani, cât câştigi tu pe oră?
- Ce întrebare! Ia du-te la culcare şi lasă-mă, veni
răspunsul de la un tată obosit şi îmbufnat.
- Te rog, tati, spune-mi!
- Copile, nici măcar mamei tale nu-i spun aşa ceva! Dar, ca să mă laşi în pace, află că sunt plătit cu 25 lei pe oră.
- Tată, dacă te rog frumos, îmi dai şi mie 5 lei? Tatăl
deveni chiar iritat.
–Deci pentru asta ai vrut tu să afli! Şterge-o repede la culcare, m-ai supărat.
Copilul făcu ochii mari, apoi lăsă capul în piept şi
se duse la culcare. Tatăl a avut însă timp să observe
lacrimile mari şi expresia durerii de pe faţa sa. “Dacă
vrea să-şi cumpere ceva? Dacă avea nevoie de bani?
Dacă…?” Se duse încet în camera copilului şi puse pe
marginea patului 5 lei. Copilul sări în sus, se uită la bani, apoi scoase de sub pernă încă 20 lei şi strigă fericit:
- “Uite, acum am 25 lei!”
-“Aha, puştanule, ia zi repede, ce vrei să-ţi cumperi de mă şantajezi cu lacrimile tale?”
-“Tată, răspunse copilul oftând, îmi vinzi şi mie o oră din timpul tău?”

"Mai târziu" devenea "prea târziu". (Octavian Paler)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

deschis la sugestii, idei si reclamatii!!!